وظايف امام جمعه(نامه ي ارسالي)

دهنگ

الف) - اولین وظیفه یک امام جمعه اقامه نماز جمعه با دو خطبه پرمحتوا و شیوا که شامل :1-توصیه به تقوای الهی 2- تبیین حکیمانه دین 2-موعظه حسنه 4- تجزیه و تحلیل مسایل سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان اسلام می باشد .
ب)_ سکونت در محل اقامه نماز جمعه و پرهیز از مسافرتهای مکرر و طولانی . تبصره : امام جمعه باید حداقل در هر هفته چهار روز در محل حضور داشته باشد
ج)- نظارت و مراقبت در زمینه تحقق اهداف و سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نظارت و مراقبت در زمینه حسن اجرای امور.
د)-نظارت و مدیریت در جهت ارتقای فرهنگی دینی اجتماعی و تقویت حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی و تبلیغی.
ه)-ایجاد دفتری به منظور پاسخگوئی به مراجعات مردم.
و)-اختصاص ساعاتی از روز برای ملاقات با مردم و مسئولین محلی و تشکیل جلسه با آنان.
ز)-پرهیز از موضعگیریهای تفرقه افکنانه و زیان بخش به سود یا زیان افراد
ح)-خود داری از پذیرفتن مسئولیتهای اجرائی و قضائی و هرگونه فعالیتی که وی را از انجام وظایف اصلی باز دارد.
ط)پرهیز از موضع گیری به نفع یا ضرر کاندیداها از تریبون نماز جمعه
ی)-عدم دخالت در عزل و نصب اشخاص و پرهیز از تائید و توصیه های غیر ضروری و مسئله ساز

 



نظرات شما عزیزان:

خواستار
ساعت8:32---16 دی 1391
امام جمعه طبق بند الف قسمت چهار و بند د بایستی به تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی و مدیریت در جهت ارتقاع مسائل اجتماعی نماید. بنابراین ایشان بایستی زمینه روشنگری و شفاف سازی مسائل اجتماعی روستا و به دنبال آن شور و مشورت را فراهم نماید.

صادق
ساعت19:42---13 دی 1391
من مدتی هست که دارم نظرات و بحث های خیرخواه و شهروند رو دنبال میکنم و منتظر بودم خیرخواه جواب سوالات شهروند رو بده، شما نظر خیرخواه رو تأیید نکردید و یا هنوز جوابی نداده اند.؟
پاسخ:
سلام...
همشهري محترم،نظري از جانب خيرخواه مطرح مشده است

نشده


شهروند
ساعت8:15---12 دی 1391
جناب شرخواه، چرا جواب دو سوال رو ندادی؟
این فقط دو دونه کوچولوش هست. اگه ممکنه که با این سوالات آیکیوت باز بشه تا برات ردیف کنم تا شاید به خواست خدا از خواب خرگوشی بیرون اومدی.
جناب شرخواه، فکر کن و جواب بده.!


شهروندی در جواب شرخواه
ساعت18:29---10 دی 1391
جناب شرخواه، شما که اینقد ادعای ادب و فرهنگ میکنید یک بار دیگه به نوشتتون نگاه بکنید و دست اونی که شما رو تربیت کرده محکم ببوسید.
جناب شرخواه، شما که سرشار از خرد هستید بفرمایید چرا تاکنون پس از گذشت چندین سال آقایون شورا و دهیار که جزء وظایفشون است وباید به وظایفشون عمل کنن با مردم نشستی نداشتن و آنان را در جریان امورات روستا قرار ندادن و یا با اینهمه درخواستهای زیاد و مکرر همشهریانمون قبل از نام نویسی برای زمین و گرفتن پول به این بهانه از آنان شرایط واگذاری را اعلام نکردن تا پولهای زیادی را به این بهانه جمع کنن؟
شما به جای اینهمه وراجی و سرو صدا به این دو سوال مودبانه جواب بده، من از شما تو همین وبلاگ معذرت خواهی میکنم و بیشتر چیزی جز تعریف و تمجید از آقایون وشماهها نمینویسم.
در مورد اینکه داری آب را گل آلود میکنی و از اون ماهی میگیری، اینه که تو امام جمعه محترم رو با اربابات مقایسه میکنی و به هم گره میزنی تا مردم فکر کنن به امام جمعه و افرادی که در شأن ایشان هستن حالا هر کس که میخواهد باشد از کارگر بگیر تا کارفرما داره توهین میشه، یعنی اینکه جو رو خراب میکنی.
جناب شرخواه، در مورد اینکه شما از ماهی جماعت خوشتون نمیاد که درش شکی نیست و از نوشته های قبلتون در جاههای دیگه مشخص بود که شماهها خودتون رو برتر از سایرین میدانید تا جایی که حتی برخی افراد رو جانور میدونید همونطور که در یکی از نظراتتون گفته بودید.
منتظر جوابتون به دو سوالم هستم.


خوشحال
ساعت8:41---10 دی 1391
کم شدن مطالب وبلاگ به منزله کم شدن کارهای نسنجیده مسولینه چون ظاهرا هدف گروه حلف آشکارسازی مسائل در خفا و پنهانی انجام گرفته مسولینه و جای بسی خوشحالی داره که مطالب کم شده شایدم از ترس افشاگریهای حلف توان حرکتی کارهای غیرمعقول را از آنهاگرفته مثال بارز دیگه موتور دهیاری زیر پای افرادغیر واجد شرایط دیده نمیشه.

سیروس
ساعت21:00---8 دی 1391
باعث افتخار است که در روستامون یک چنین امام جمعه ی فهیم و بادانشی را داریم، فقط باید در کارهای اجتماعی و بین جوانان بیشتر شرکت کنند. و از حلف و حلفیان هم بخاطر ایجاد چنین فضایی برای اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر از مسائل و مشکلات و نواقص و کارهای روستا ممنونیم.

خیرخواه
ساعت18:30---8 دی 1391
در جواب اون بی تربیت به اصطلاح شهروند:::
نگفتم تاما نظر دادیم کم کم یکی یکی پیداشون میشه و شروع میکنن به جبهه گیری؟؟؟
حالا اگه جواب بدم بهش بر میخوره وچند جاییش میسوزه ، اگه جواب ندم
پر رو میشه وفکر میکنه حق با اونه >>>
شما بفرمایید من چکار بکنم با این فرد به اصطلاح شهروند(البته قبلا در مورد شهروند بودن یا نبودن ایشون گفته بودم که چه قضیه ای داره)
خوب به هرجهت باید بهش جواب داد،حالا میسوزه یا نمیسوزه بهتر از اینه که پر رو بشه.....
گفته بود که مسئولان بی کفایت ،منظورش مشخصه با کیه (اسم نمی برم) اما باید بگم که بی خرد اگه مدرکی دال بر این سخنان سخیفت داشتی تا حالا خودت را با سر به هزار در و دیوار کوبیده بودی ، چون نداری اومدی اینجا دری وری سر هم میکنی وگناه دیگران را میشوری آخه حرف مفت که فشاری به کسی نمیاد و کنتور آب وبرقش هم شماره نمی اندازه...
گفته بود من میخوام از آب گل آلود ماهی بگیرم..نه"""از این خبرا نیست همش واسه تو وهوادارات من کلا از ماهی جماعت خوشم نمیاد...
در ضمن بیسواد اسمم خیرخواه بود///
یادت نره....


برای جناب شرخواه
ساعت9:57---8 دی 1391
جناب خیرخواه بیان کردن وظایف افرا دال بر رعایت نکردن افراد نیست. شرح وظایف امام جمعه در اینجا کلی اومده و برخی از آن مخصوص شهرهای بزرگ است و هیچ کس نمیخواد امام جمعه محترم رو با برخی مسئولان بی کفایت مقایسه کند و شما هم این شبه رو به وجود نیارید و از آب گل آلود ماهی نگیرید و مطمئنم از منظر امام جمعه هم اطلاع رسانی به حق مفید و خوب است. فهمیدی جناب شرخواه.

خیرخواه
ساعت18:20---7 دی 1391
امام جمعه هم که بی نصیب نموند:::::::؟؟؟؟
مردم دهنگ به هوش باشید ::: مثل این که این شتر قرار نیست فقط در خونه شورا ودهیار بخوابه به تک تک اهالی به نوبت سر خواهد زد...
بذار مطلب کم بیاد نوبت بقیه هم میرسه ، از ما گفتن واز شما هم شنفتن ::: اونوقت بعضی ها در جواب این جانب (خیرخواه مردم ) پر رویی می کنند واز حد خودشون در میرن و خیلی چیزها یادشون میره>>>.... راستی حال که بحثش شد بذار بگم که حاج آقا امام جمعه همه این شرایط را نداره ها مردم به هوش باشند///


سالار
ساعت8:30---7 دی 1391
ایجاد دفتر برای شهرهای بزرگ است و پاسخگو بودن در روستاهها کافی است.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |